sobota, 7 czerwca 2014

COOKING with limonade_alice: GOFRY

Hejka ; D
Dziś coś nowego a mianowicie post z przepisem !
Kto nie lubi gofrów? ;p 
W weekend miałam wielka ochotę na nie, więc wzięłam się do roboty! W dodatku zaczął się sezon na truskawki *.* A nie ma nic lepszego niż gofry z truskawkami i bitą śmietaną ! ; )
***
SKŁADNIKI:
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżeczki cukru kryształu (ja dodałam jedną białą a drugą trzcinowego)
1 łyżka cukru wanilinowego
2 jaja (oddzielnie żółtka od białek)
1/2 szklanki oleju roślinnego
1,5 szklanki mleka


***

CIASTO
  1. Do miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sól, cukier orz cukier waniliowy. Wszystko mieszamy.
  2. Dodajemy żółtka (białka zostawimy w drugiej misce), olej oraz mleko. Wszystko miksujemy na gładką masę!
  3. Następnie ubijamy białka na pianę - ja zaczęłam to robić trzepaczką ale dokończyłam mikserem ;)
  4. Ubite białka dodajemy to reszty składników, mieszamy lekko łyżką, a potem mikserem.
  5. Ciasto jest już gotowe, więc pozostaje nam tylko rozgrzać gofrownice.
  6. Ciasto najlepiej nakładać chochlą lub łyżką do sosu. Równomiernie rozprowadzić wypukłą stroną po gofrownicy.
  7. Następnie czekamy około kilka/kilkanaście minut - zależy od maszyny.
  8. Odkładamy gofry do ostygnięcia i zabieramy się za dodatki!

***

BITA ŚMIETANA

W sklepie kupiłam śnieżkę w proszku. Podążając wg instrukcji w 5 minut mam gotową piankę!
  1. Do naczynia wlewamy 1,5 szklanki mleka.
  2. Następnie miksując wsypujemy proszek i miksujemy około 5 minut do uzyskania pożądanej konsystencji.

***
DODATKI

Ja zdecydowałam się na truskawki *.*  Sezon na te owoce trwa i moim zdaniem są one kwintesencją lata! A do tego deseru pasują idealnie :)
Wystarczy pokroić je na kawałeczki i ułożyć na gofrach posmarowanych bitą śmietaną !!!


***
Mam nadzieję, że skorzystacie z przepisu. Ja uwielbiam gofry, zwłaszcza ze świeżymi owocami ;) A Wy? 
Udanego weekendu :*
Ala xo

27 komentarzy:

  1. Ja robię już teraz tylko z cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem gdy robię gofry korzystam z innego przepisu, także na pewno ten też wypróbuję :) może w końcu trafię na idealny? :)

    Co byś powiedziała na wspólną obserwację? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podoba mi się Twój blog, więc dodałam go do obserwowanych :)

      Usuń
  3. Gofry są pyszne, ale ja niestety nie posiadam gofrownicy, bo mi się popsuła jakieś pół roku temu. Świerze owoce są w gofrach najlepsze:) Ale Ci ładny wyszedł:) mm...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam gofry i od kilku dni próbuję namówić chłopaka na zrobienie ich! ;) Świetny pomysł na wpis, następny taki będzie u mnie wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post ! Klikniesz : http://polakate.blogspot.com/2014/05/sheinside-collage-uda-sie.html#comment-form - to dla mnie bardzo ważne <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wyglądają ! uwielbiam gofry ;)

    http://rozmarzonaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm ale narobiłaś mi ochoty na gofry :D muszę sobie kupić gofrownicę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniamm wyglądają przepysznie
    zapraszam na mojego bloga
    http://anabloguje.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądają, pewnie były pyszne ;3 Zaobserwujesz mój blog, zrewanżuję się ;) Z góry dzięki ;**

    http://my-life-and-my-nails.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Gorfy to fantastyczny przysmak i można dowolnie je sobie przybrać dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zjadłabym, uwielbiam! z bitą śmietaną i truskawkami są najlepsze :D ale nie mam gofrownicy :(

    OdpowiedzUsuń
  12. też uwielbiam gofry :D wczoraj w nocy się nimi zajadłam xD

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam gofry (mam nawet taką sama gofrownicę) a ze śnieżką to już w ogóle - niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja akurat bitą śmietanę zawsze ubijam po prostu ze śmietanki 30%. Uwielbiam gofry między innymi właśnie w takiej postaci i pytanie mam następujące - czy u Ciebie gofrownica też lubi nie dopiekać od góry? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedzmy, że na górze są mniej wypieczone niż na dole ;)

      Usuń
  15. Uwielbiam gofry i często sama je robię :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. No i przez Ciebie zrobiłam się głodna ;D hehe wyglądają pysznieee!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale narobiłaś chęci! :) A tu tyle kalorii na wieczór..

    Ciekawy blog, chętnie zapoznam się z resztą wpisów! Obserwuję i życzę miłego dnia!
    http://claudiabardon.blogspot.se/

    OdpowiedzUsuń
  18. Apetycznie wyglądają mniam ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 limonade_alice , Blogger