niedziela, 15 maja 2016

★☆★ FILMY MARVEL | ERA SUPER BOHATERÓW | MOJA OPINIA, KOLEJNOŚĆ OGLĄDANIA, MÓJ ULUBIENIEC ★☆★

Witam Was w  kolejnym niekosmetycznym, a zarazem filmowym poście!
Dziś pogadamy o SUPER BOHATERACH! No kto ich nie kocha?



Mam nadzieję, że tak jak ja jesteście fanami filmów Marvela!
Przedstawię Wam kolejność oglądania filmów i moje krótkie recenzje poszczególnych pozycji! 2 z nich nie widziałam, ale akurat nie są tak bardzo istotne parząc na pryzmat całej serii.! Niektóre filmy bardziej mi się podobały inne mniej, ale ogólnie całość UWIELBIAM!
SPOILER ALERT !!!
Już nie przedłużam i mówię Wam jak to jest z kolejnością..

a mianowicie filmów nie oglądamy według kolejności ich premier! Aby poskładać fabułę oraz czas akcji w całość powinniście oglądać wg tej listy! (klikając na nazwę przekierują Was na stronę filmu na Filmwebie)








8. Thor: Mroczny Świat (2013) ----- nie widziałam


10. Strażnicy Galaktyki (2014) ----- nie widziałam (póki co fabuła nie łączy się bezpośrednio z resztą filmów)



13. Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów (2016) ----- wybieram się do kina na dniach!

W skład uniwersum wchodzą jeszcze dwa seriale - Agentka Carter oraz Agenci T.A.R.C.Z.Y, lecz mówimy dziś o filmach! Seriali póki co nie widziałam, ale mam w planach zacząć je oglądać. Jednak jeśli mnie już trochę znacie to seriale po prostu chłonę i oglądam oglądam bez końca. A, że sesja tuż tuż to nie mogę sobie na to pozwolić..

Przejdę do omówienia każdego z filmów po kolei!




KAPITAN AMERYKA: PIERWSZE STARCIE

Powiem Wam, że żadnego filmu z KA nie widziałam zanim nie wzięłam się za całe uniwersum! Co za grzech! Bo już na początku Wam powiem, że Kapitan Ameryka to mój ulubiony super hero! Film robi ogromne wrażenia, gdyż tytułowy bohater, czyli Steve to chłopak po postawie patyczka, niski, taki chuderlak.. Nie wiem jak uzyskali taki efekt, tak bardzo spektakularny! Steve bardzo pragnie służyć w armii, ale przez swój wygląd fizyczny i historię chorób w rodzinie nie zostaje dopuszczony, w przeciwieństwie do swojego przyjaciela Bucky'iego.  Dr Abraham Erskine zauważa chłopaka i zaprasza go do obozu treningowego. Zostaje wybrany do eksperymentu, czyli projektu stworzenia super żołnierza, głównie przez swój charakter, to jakimi wartościami się kieruje. Przemiana ma efekty pozytywny. Chucherko staje się wysokim, umięśnionym mężczyzną ! Jednak akcja zostaje przerwana przez HYDRĘ, doktor zostaje zabity, a złoczyńcy chcą wykraść formułę. Wtedy Steve daje pierwszy pokaz nowym umiejętności. Jednak pułkownik Philips nie ufa Rogersowi i zostaje on aktorem "Kapitanem Ameryka" do momentu, aż życie jego przyjaciela nie jest zagrożone! JEst to tak naprawdę dramat, bo KA przechodzi wielką przemianę - zdobycie mocy, poniżenie i brak służby w armii, sława.. Jest to też film o sile przyjaźni oraz poświęcaniu dla niej oraz dla miłości.. Steve nigdy nie miał okazji spędzić chwil z ukochaną i poświęcił się dla dobra narodu... Ogromne wrażenie zrobił na mnie ten film! Zwłaszcza, że akcja dzieje w trakcie drugiej wojny światowej. Zdecydowanie ta postać jest silnie związana z kolejnym silnym charakterem czyli Iron Man'em!
Moja ocena na Filmwebie: 9/10



IRON MAN

Uwielbiam poczucie humoru Tony;ego Starka! Ale jest z niego kawał dupka na początku! Miliarder, który lubi się bawić w luksusie i z inną kobietą co noc. Poprzez podstęp przyjaciela swojego zmarłego ojca, zostaje Iron Man'em i wtedy zrozumiał, że jego firma tylko szkodzi ludziom produkując w przemyśle zbrojeniowym. Jest to bohater bardzo dynamiczny, bo z skurczybyka, staje się całkiem wrażliwym na innych facetem! Ale nadal z tym samym charakterkiem! Zaczyna w końcu zauważać swoją asystentkę Poppy, z którą zaczyna go łączyć coś więcej niż relacja służbowa. Zdecydowanie jest to bohater, który ceni swoją niezależność i on wie najlepiej.. Jest to pierwszy bohater do którego dociera tzw. T.A.R.C.Z.A ale Tony jakoś z tego powodu zadowolony nie jest ..
Moja ocena na Filmwebie: 8/10



IRON MAN 2

Niedokończone sprawy z przeszłości zaczynają wychodzić na jaw i inni również pragną zostać ''Człowiekiem z żelaza" .. Stark wprowadza ulepszenia do swojej zbroi, m.in chowa ją w walizce.. Czego nie wspomniałam wyżej, ale przyznaje się całemu świata do swojej bohaterskiej tożsamości! Dzięki niemu ustają konflikty, jednak rząd Stanów Zjednoczonych widzi w nim zagrożenie i chce wymóc prawo do zbroi.. Tony ma ich gdzieś, jak zawsze cyniczny i wyluzowany wprost daje do zrozumienia swoją odmowę, Agenci T.A.R.C.Z.Y tym razem wkraczają do akcji! Na ekranie możemy zobaczyć Scarlett Johanson w roli sekretarki Tony'ego czy Agenta Phil'a! Wojskowy przyjaciel Starka (tu mamy zmianę aktora - na plus) staje się War Machine!  Film jest dobry, równie dobre efekty, akcja, ale czuć tę kontynuację historii czegoś mi brakowało, bo znowu ktoś chce zbroję..
Moja ocena na Filmwebie: 7+/10




INCREDIBLE HULK

Zdecydowanie najsłabszy film z całej serii i niezwiązany z poprzednimi poza akcją na samym końcu, gdzie pojawia się Tony Stark.. Ale od początku... Podczas eksperymentu dochodzi do wypadku i Banner staje się zieloną bestią. Generał Ross chce schwycić naukowca, który ukrywa się w   szuka tam lekarstwa na swoją przypadłość i uczy sposobu na kontrolowanie napadów. Generał go znajduje, ale akcja się nie udaje.. Bruce wraca do Stanów spotyka Betty swoją ukochaną, która pomaga mu dotrzeć do dr Samsona, który opracował lekarstwo. Animacja Hulka nie mnie nie przemawia, jakiś taki zgniło zielony potwór z mini głową. W dodatku jak mówiłam niektóre filmy widziałam kilka razy i szybciej widziałam Avengersów, w którym tę rolę gra zupełnie innych aktor (moim zdaniem lepszy, a mianowicie Mark Ruffalo), co psuje cały efekt zależności serii między sobą! Film kończy się tak, że Hulk ucieka, zostawia ukochaną Betty, po prostu znika i to daje mi do myślenia z związku z tym co się dzieje z Hulkiem potem.. Zdecydowanie jest to najmniej konsekwentna postać!
Moja ocena na Filmwebie: 5/10



THOR

No to wchodzimy w sferę kosmiczną! Kolejna genialna obsada - Chris Hemsworth i Natalie Portman! Bardzo dobra scenografia, historia miłosna, akcja! Film nawiązuje zdecydowanie całkowicie do reszty! I wątek głównego antagonisty ciągnie się tak naprawdę przez 3 kolejne filmy! Koniecznie musicie obejrzeć!
Moja ocena na Filmwebie: 7/10



AVENGERS

Jak miło zobaczyć całą ekipę razem! Co to za starcie osobowości, zwłaszcza na linii Iron Man - Kapitan Ameryka. W tym filmie też bardziej możemy poznać całą strukturę T.A.R.C.Z.Y czyli szefa Nick'a Fury'ego, Czarną Wodę i Sokole Oko - najlepszych agentów. Antagonistą znowu jest Loki! Powraca Hulk! W tym wydaniu o wiele lepszy - powiedzmy, że takim go pamiętam z kreskówek na Jetix! Już tu widać lekką nić porozumienia pomiędzy nim a Nataszą Romanov, gdyż ona werbuje go do drużyny. Pomimo zgrzytów następuje porozumienie i grą zespołową ekipa pokonuje wroga. Jednakże największą odwagą i poświęceniem wykazuje się, ku mojemu zdziwieniu Iron Man! I okazem szczęścia przeżywa! Co ma silny związek z trzecią częścią filmów o jego osobie! Bardzo zabawnym aspektem jest brak obeznania w czasie Kapitana Ameryki, cała technologia, kultura i inne takie są mu totalnie obce, przez co czasami staje się przedmiotem docinek zwłaszcza ze strony Tony'ego! Film określiłabym również jako dość rodzinny, spokojnie można go obejrzeć z dziećmi powiedzmy takimi 9+. Sama byłam w kinie z bratem i tatą - da się wszystko ogarnąć bez oglądania poprzednich części, no ale trzeba mieć obeznanie kto jest kim i jaką ma moc! (mam na myśli np. kreskówki z Jetix)!
Moja ocena na Filmwebie: 7/10



IRON MAN 3

Dla mnie najsłabszy film z serii o Tonym Starku a dla innych najlepszy! Bohater przechodzi kryzys po zdarzeniach w Nowym Yorku (miejsce akcji Avengersów).. Buduje coraz to nowsze wersje zbroi, nawet takie imitujące jego osobę. Ma koszmary, napady leków.. ewidentnie nie może sobie z tym poradzić. Ponadto jego poważny związek z Poppy nadal się rozwija, ale tam też daje ciała m.in oferując gigantycznego królika na prezent świąteczny.. Oprócz egzystencjalnych problemów Iron Man'a pojawia się kolejny wróg Mandaryn, a tak naprawdę dawna postać, którą Tony jak miał zwyczaju wystawił i teraz przyszedł czas na zemstę. Nie chcę za dużo mówić tu o fabule, ale to osobowościowy przełom Tony'ego, na tej płaszczyźnie się najwięcej dzieje. War Machine, a właściwie Iron Patriot odgrywa tu znaczą rolę, gdyż panowie walczą ze sobą, na szczęście na koniec łączą siły. Mimo wszystko akcja i walki są na najwyższym poziomie, a efekty specjalne powalające!
Moja ocena na Filmwebie: 7/10



KAPITAN AMERYKA: ZIMOWY ŻOŁNIERZ

NAJLEPSZY FILM! Steve adaptuje się do nowej rzeczywistości, nawiązuje nowe relacje.przyjaźnie z Falcon'em czy Kate.. Oglądając ten film miałam też pewne nadzieje, że połączy go coś z Nataszą, ale to się raczej nie stanie ( :c ). Film opowiada o kryzysie T.A.R.C.Z.Y i wielkim zaufanie Fury'ego do KA. Akcja jest bardzooo dynamiczna, mnóstwo się dzieje! Nikt nikomu nie może ufać! Co najważniejsze dla KA następuje dość spory powrót do przeszłości za sprawą antagonisty! Bardzo mnie cieszy, że spotyka on Peggy Carter, swoją miłość - kobieta jednak jest już bardzo podeszłym wieku, schorowana, ale scena bardzo wzrusza, gdyż widać, że uczucie między nimi nie ustało! Ile razy ja się wzruszyłam!
Moja ocena na Filmwebie: 10/10 !!!




AVENGERS: CZAS ULTRONA

Mnóstwo śmiechu ! Scena z zwiastunu o młocie jest powalająca. Z resztą widać, że herosi w miarę się polubili i nawet razem imprezują... ALE! Tony zostaje Tony'm i musi się wyłamać, bo całe zamieszanie spowodował on.. Chciał dobrze, ale wyszło jak wyszło. Co mnie zaskoczyło to bardzo miłośnie się zrobiło! Okazuje się, że Sokole Oko ma rodzinę, która ma się powiększyć, a Natasza ewidentnie zadurzyła się w Hulk'u, w sumie tylko ona zawsze była w stanie go uspokoić.. Jednak tu wychodzi ta cała niespójność zielonego potwora!  Trochę drań z niego, nie? W filmie o sobie porzucił wręcz ukochaną i raz dwa, wiadomo opierał się, bo jak o sobie mówił jest bestią itp. ale ma kolejna i też ją porzuca... FUCK LOGIC - co to za bohater O.o Totalnie nie pasuje do kanonu, bo jednak zawsze wracali i nie porzucali, czasem ignorowali, lecz na koniec zmieniali się i stawali się kochającymi partnerami! O samej Nataszy się bardzo dużo dowiadujemy, jej przeszłości, która jest naprawdę smutna... Chciałabym, że o niej powstał film! W dodatku pojawiają się nowe postacie jak Flash czy Scarlet Witch (gra ją Elizabeth Olsen!)
Moja ocena na Filmwebie: 7/10



ANT MAN

Całkowicie nowa postać! Nawiązania nie są za duże, ale ewidentnie widać, że film jest z kanonu i postać będzie ważne później. Jak się domyślacie bohater będzie zmniejszał się do rozmiarów mrówki i sprzymierzy sobie robaczki! O dziwko facet jest dość utalentowanym złodziejem! Któremu zależy na córce! Dr Hank Pym werbuje i daje się okraść Scott'owi, bo wie, że wypełni misję! Znowu pojawia się wątek ojciec - córki i brak zaufania jak np. w Hulku. Ale tym razem działają wspólnie, a Hope to babka o mocnym charakterku. Scott też ma dość fajne poczucie humoru i odzywki! Nie zaskoczę Was, jeśli powiem, że między nimi zaiskrzy! Bohater spotyka się już z Falconem i stracie jest bardzo interesujące, zwłaszcza, że mrówka wygrywa, podczas ataku na siedzibę Avengers! Zdecydowanie krótki fragment po pierwszych napisach mnie rozniósł na łopatki, bo zapowiada kolejny film z serii KA - który zwiastuje konflikt  KA z Iron Man'em !
Moja ocena na Filmwebie: 7+/10



KAPITAN AMERYKA: WOJNA BOHATERÓW

Wiem, że tłumaczenie jest kijowe, ale już przy tym zostańmy! Nie mogę się doczekać wyjścia do kina! Zdecydowanie jestem #TEAMCAP!!! A wy?



Kilka słów podsumowania!

Ulubiony bohater Kapitan Ameryka Ulubiona osobowość Iron Man Największa klapa Hulk

Wiadomo są pewne nieścisłości, ale wszystko jest naprawdę bardzo spójne. Filmy niektóre są lepsze inne troszeczkę odstają, ale w skali od 1-10 całego dotychczasowemu dorobkowi daje 7+/10 ! Ogólnie uniwersum podzielone jest na fazy, ale nie chcę wchodzić w szczegóły bo to mało istotne. Najnowszy film, czyli Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów otwiera fazę III. Natomiast potwierdzone są już tytuły kolejnych filmów m. in. Doktor  Strange (premiera w listopadzie), Strażnicy Galaktyki 2, Spiderman, kolejny Thor, Black Panther, Captain Marvel, Ant Man and Wasp oraz 2 filmy Avengersów Infinity War. Zapowiedziano, również 4 fazę, lecz wiadomo, że będą to 4 filmy, tytułów nie podano. 

Co jest bardzo ważne podczas oglądania tych filmów! Koniecznie poczekajcie i nie pomijajcie napisów końcowych bo zawsze jest krótki fragment, a w sumie zapowiedź kolejnych części. A są one wręcz kluczowe. Taki smaczek na koniec!

Jak tylko pójdę do kina to spodziewajcie się krótkiej recenzji najnowszego filmu! Czytałam trochę opinii oraz pytałam znajomych i zdania są podzielone, jednak przeważają te pozytywne! 

Bądźcie pewni, że do tematu superbohaterów wrócę, gdyż robię sobie teraz powtórkę X Men'ów -> pod koniec maja nowy film z tej serii, czyli Apokalipsa! Oraz innych bohaterów!

Jeśli chcecie mnie śledzić na Filmwebie to mój nick: limonade_alice!

Miłego wieczoru, może z Marvelem ;)


Ala, xo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 limonade_alice , Blogger