czwartek, 26 maja 2016

ZIELONO MI! PLACKI Z CUKINII !

ZIELONO MI!

.. a tak naprawdę bardzooo gorąco! Myślę, że to danie sprawdzi się właśnie na takie dni! Dość lekkie, pożywne, do zjedzenia zarówno na ciepło i zimno oraz banalne w przygotowaniu! Mianowicie PLACKI Z CUKINII! Można też je nazwać alternatywą dla placków ziemniaczanych!



Ostatnio w moich zdjęciowych podsumowaniach miesiąca pokazywałam Wam tę przekąskę, a dziś mam dla Was przepis!

Składniki:
  • 1 średnia cukinia
  • 3-5 łyżek mąki
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki mleka
  • olej 
  • mała cebula
  • pieprz i sól (opcjonalnie)

  1. Obieramy cukinię, lekko wydrążamy środek i dzielimy na kilka części, żeby łatwiej się ją ścierało na tarce.
  2. Trzemy na tarce na dużych oczkach.
  3. Wsypujemy mąkę oraz doprawiamy solą oraz pieprzem (małą szczyptę).
  4. W osobnej miseczce roztrzepujemy jajko.
  5. Wlewamy jajko oraz mleko do miski z cukinią oraz dokładnie mieszamy.
  6. Na rozgrzaną patelnię przemywamy olej.
  7. Na małym ogniu smażymy placki. Nakładamy 2 łyżki masy jako jeden placuszek (osobiście lubię jak są lekko grubsze)
  8. Smażymy, aż placki będą złote z obu stron, zaledwie kilka minutek!
  9. Kiedy zdejmujemy z patelni najlepiej najpierw położyć je na papierowy ręcznik, aby wchłonął on tłuszcz z wierzchu placuszka.
  10. Na talerz! Można zajadać!




Natomiast ja lubię sobie jeść je z jakimś sosem! Na zdjęciach pomidorowy! Odrobinę startej cebulki, zioła, 2 -3 łyżeczki koncentratu pomidorowego i podgrzane na oleju!

Znacie tę przekąskę? Jeśli nie to koniecznie spróbujcie! Przygotowanie jej zajmie maksymalnie 15 minut!

Jeśli spróbujecie to przyrządzić to miło mi będzie jak dodacie zdjęcie i mnie oznaczycie :)

Jeśli chcecie więcej wpisów z przepisami na szybkie przekąski to dajcie znać w komentarzach, a coś na pewno przygotuję!

Miłego długiego weekendu!
Ala

Przepraszam, za moją nieobecność, ale sesja nieubłaganie nadciąga i w najbliższym czasie posty mogą pojawiać się nieregularnie...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 limonade_alice , Blogger