sobota, 7 czerwca 2014

COOKING with limonade_alice: GOFRY

Hejka ; D
Dziś coś nowego a mianowicie post z przepisem !
Kto nie lubi gofrów? ;p 
W weekend miałam wielka ochotę na nie, więc wzięłam się do roboty! W dodatku zaczął się sezon na truskawki *.* A nie ma nic lepszego niż gofry z truskawkami i bitą śmietaną ! ; )
***
SKŁADNIKI:
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżeczki cukru kryształu (ja dodałam jedną białą a drugą trzcinowego)
1 łyżka cukru wanilinowego
2 jaja (oddzielnie żółtka od białek)
1/2 szklanki oleju roślinnego
1,5 szklanki mleka


***

CIASTO
  1. Do miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sól, cukier orz cukier waniliowy. Wszystko mieszamy.
  2. Dodajemy żółtka (białka zostawimy w drugiej misce), olej oraz mleko. Wszystko miksujemy na gładką masę!
  3. Następnie ubijamy białka na pianę - ja zaczęłam to robić trzepaczką ale dokończyłam mikserem ;)
  4. Ubite białka dodajemy to reszty składników, mieszamy lekko łyżką, a potem mikserem.
  5. Ciasto jest już gotowe, więc pozostaje nam tylko rozgrzać gofrownice.
  6. Ciasto najlepiej nakładać chochlą lub łyżką do sosu. Równomiernie rozprowadzić wypukłą stroną po gofrownicy.
  7. Następnie czekamy około kilka/kilkanaście minut - zależy od maszyny.
  8. Odkładamy gofry do ostygnięcia i zabieramy się za dodatki!

***

BITA ŚMIETANA

W sklepie kupiłam śnieżkę w proszku. Podążając wg instrukcji w 5 minut mam gotową piankę!
  1. Do naczynia wlewamy 1,5 szklanki mleka.
  2. Następnie miksując wsypujemy proszek i miksujemy około 5 minut do uzyskania pożądanej konsystencji.

***
DODATKI

Ja zdecydowałam się na truskawki *.*  Sezon na te owoce trwa i moim zdaniem są one kwintesencją lata! A do tego deseru pasują idealnie :)
Wystarczy pokroić je na kawałeczki i ułożyć na gofrach posmarowanych bitą śmietaną !!!


***
Mam nadzieję, że skorzystacie z przepisu. Ja uwielbiam gofry, zwłaszcza ze świeżymi owocami ;) A Wy? 
Udanego weekendu :*
Ala xo